Samorząd Szkolny

Dzień otwarty w Budowlance – czyli „wszystkie ręce na pokład”!

21 marca, czyli pierwszego dnia wiosny, uczniowie klas pierwszych z iławskich szkół podstawowych i okolic wraz z opiekunami, zamiast na wagary, skierowali swoje kroki do Budowlanki. Przed nimi ważne decyzje, więc należy zapoznać się z ofertą kierunków realizowanych w naszej szkole.

W pięknie udekorowanym holu odwiedzający podchodzili do stanowisk obsługiwanych przez naszych uczniów, którzy udzielali im wszelkich informacji o danym kierunku. Nietrudno było rozpoznać jego specyfikę, gdyż charakteryzowały go, na przykład: piękna czerwona suknia na stojaku, szpachelka, cegły, pion murarski, krajarka, bigownica, figurki 3D i inne akcesoria. Poza tym przygotowane zostały tak zwane „ścianki” prezentujące zalety kierunku oraz ulotki informacyjne.

Na dużej sali gimnastycznej odbywał się wiosenny turniej piłki siatkowej klas pierwszych i drugich przygotowany przez panie: Justynę Maśkiewicz, Lidię Zimnowodzką, Joannę Królik.

Biblioteka szkolna przemieniła sie tego dnia w Bibliotekę Café, a uczennice w atmosferze miłej kawiarenki literackiej proponowały odwiedzającym książkowe sudoku i zagadki. W korytarzu unosił się smakowity zapach gofrów, które w ilościach hurtowych przygotowywał w sali 5i pan Tomasz Skrzypiec.W 4i pani Ewa Szulczewska promowała zawód technika ekonomisty poprzez wystawkę urządzeń i dokumentacji księgowej, finansowej, jak również quiz ekonomiczny czy krótką prelekcję o zawodzie. W sali 10i uczniowie klasy 5gm5, wychowankowie pani Moniki Lempek, przygotowali fiszki językowe dotyczące wielu dziedzin życia. W 6i panie: Judyta Witkowska i Lucyna Nourain promowały język angielski zawodowy poprzez  wykorzystanie multimediów, pomoce wizualne przygotowane przez uczniów budownictwa i przemysłu mody.

W świetlicy szkolnej witali uczniów przedstawiciele  samorządu szkolnego, opowiadając o swoich aktywnościach i korzyściach wynikających z ich działalności. Sala nr 10 to królestwo grafików i fotografików. Pan Sebastian Kwiatkowski objaśniał gościom specyfikę zawodu, jak na przykład projektowanie, wykonywanie plakatów. Ponadto mogli oni zobaczyć tnący ploter laserowy z funkcją grawerowania oraz krajarkę jednonożową. W sali 20 uczniowie pod kierunkiem pana Piotra Agnieszczaka chwalili się stworzoną przez siebie grą „Budowlanka w Minecraft”, co robiło na ósmoklasistach wielkie wrażenie. W sali 8 wychowankowie pani Magdaleny Lasowej–Niewelt (klasa 4m) prezentowali swoje prace. W sali 32 pani Natalia Zakrzewska wraz z uczniami przygotowała gry ekonomiczne i finansowe, a panie:  Ludmiła Kondrat, Ania Suchwałko-Kowalska, Magda Sobotka – konkursy i rebusy związane z językiem angielskim. Na pierwszym piętrze witała przybyłych piękna, wiosenna fotobudka. W salach języka  polskiego 102 i 103 panie: Bernardeta Kozicka i Hanna Karbowska przygotowały kalambury, gry. Ponadto krzyżówki związane  z lekturami, emotikony określające daną lekturę (sala103). Brawa dla klasy 2e za literacką inwencję! 105 – w tej sali uczniowie prezentowali niemiecką kulturę, język i kuchnię. W 106 zaś pani Magdalena Falkowska – rodzaje skał. W sali historii – 107 ósmoklasiści mogli obejrzeć projekcję filmu poświęconego historii Polski, pograć w gry, czy poczęstować się oferowanymi słodkościami. W 108 pan Jarosław Cherek wraz z podopiecznymi objaśniał tajniki kierunku – technik programista.  Na drugim piętrze (sala 203) pani Anna Wronkowska wraz z uczniami prezentowała eksperymenty fizyczne, a pani Lucyna Agnieszczak matematykę w różnych, nieoczywistych odsłonach.     W sali pani Alicji Mówińskiej można było posłuchać prelekcji o parkach krajobrazowych, obejrzeć skały czy rozwiązać geograficzny quiz.  W 207 pani Renata Kubska wraz z uczniami zachęcała do rozwiązania rebusów chemicznych oraz prezentowała „kolorową chemię”. Pan Waldemar Grala w swojej sali 208 zapoznawał gości z kierunkiem informatycznym.

Tak prezentował się tego dnia „spacer” po naszej „Budowlance”. Byliśmy przygotowani – jak zawsze. Ważne jest, że uczniowie generalnie dzielnie dotrzymywali kroku swoim pedagogom, wspierali ich inwencją, pomysłami. Często wcielali się w rolę prezenterów, wykładowców, a przecież każde doświadczenie jest cenne i może przydać się w przyszłości. Może niektórzy odkryli swoje powołanie, a niejeden ósmoklasista pomyślał sobie: „O, tak! To szkoła właśnie dla mnie!”. I o to w tym szczytnym zamieszaniu właśnie chodziło!

« 1 z 2 »
Skip to content